"ככל שאתה גדל, הפחד מיום הדין גובר"

    עמית דניאל 1 Comment on "ככל שאתה גדל, הפחד מיום הדין גובר"

    בתכנית "זכרנו לחיים" שוחח הרב חיים הורביץ עם החזן שלמה גליק על ההרגשה בעת עוברו לפני התיבה כשליח ציבור • קטע התפילה שמרגש אותו מאד, קטע התפילה שבכל מקרה הוא יזעק • ומה חזן צריך לפני שהוא סוחף את הקהל?

    שלמה גליק צילום: שלום בוהארון
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "זכרנו לחיים" בהגשת הרב חיים הורביץ, שוחח החזן שלמה גליק על ההכנות לתפילות בימים הנוראים וההתרגשות אותה הוא חווה מדי שנה מחדש.

    היכן אתה עובר לפני התיבה בימים הנוראים?
    "בבית הכנסת 'דובר עוז' ברמת גן, זו השנה ה-11 זה בסוף רחוב הרא"ה. משתדל להיות שליח ציבור ולהתפלל יחד עם הקהל. להיות שליח ציבור, להיות בעל תפילה, להיות חזן. אבל לפני הכל לסחוף את עצמך".

    במהלך הריאיון הושמע השיר "זכרנו לחיים" אותה מבצע גליק "זכרנו לחיים זה שיר ביידיש שמדבר על ההכנות לראש השנה" הוא מספר. "ככל שאתה גדל ומתגבר יש יותר פחד. אתה יותר מפנים את העצמה שיש ליום הזה. הלחץ הוא לא מוסיקאלי כשאתה מכיר את הקהל, את בית הכנסת, את הסגנון. הלחץ הוא פחד מהימים האלה. אתה רואה בשנה האחרונה מקרים מזעזעים. אנשים צעירים שנקטפים בדמי ימיהם. בתור אחד שמתנדב גם בכוחות ההצלה, אתה רואה דברים מפחידים וזה עוד בלי לא מדבר על הסערות ועל האירועים שחוו לאחרונה בעולם.. סערות וסופות" הוא אומר.

    קטע מסוים התפילה שמרגש אותך יותר?
    "כשמגיעים לאבינו מלכנו לבקשות הפשוטות כביכול שלנו. לא משנה איך ארגיש עם הקול באותו הזמן אני אזעק אותה הרבה יותר. אבינו מלכנו.. כלה שנאת חינם. יש הרבה אירועים כואבים כואבים אבל הסכנה הגדולה ואתה רואה את זה בשנה האחרונה. זה שנאת חינם".

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נכון! אני גם מרגיש את זה, ככל שגודלים הפחד גדל, כי יותר מבינים מה משמעות הדין